Jak dojechać z Beauvais do Paryża

Dużo osób pytało mnie jak można tanio dotrzeć z lotniska Beauvais do Paryża. Moje propozycje:

Tanie linie lotnicze często oferują śmiesznie niskie ceny lotów do Paryża. Prym wiedzie Wizzair i loty z Katowic. Często widziałam lot w jedną stronę już za 34zł - nie jest to jakaś astronomicznie wielka suma pieniędzy, jednak zwykle ludzie nie decydują się na kupno takiego biletu, ponieważ dojazd z lotniska do centrum jest koszmarnie drogi. Sama miałam opory przed kupieniem biletów, ale stwierdziłam, że na pewno jakoś da radę dotrzeć taniej i nie zbankrutować. Teraz, po powrocie z Paryża mogę śmiało powiedzieć, że nie żałuję wydanych pieniędzy na tani bilet lotniczy, ponieważ się nie myliłam i można trochę pokombinować po to, aby mniej wydać na dojazd z lotniska do centrum miasta.


Wszystkie samoloty tanich lini lotniczych typu Ryanair, Wizzair lądują na lotniku Beauvais, które od Paryża oddalone jest o 83 km. Lotnisko to jest strasznie brzydkie i małe, dlatego nie warto tracić czasu żeby na nim siedzieć. Kiedy na nie przyjechałam ostatniego dnia pobytu w Paryżu, podczas przechodzenia przez kontrolę trafiłam na niezbyt miłych pracowników, którzy byli przekonani, że coś przemycam i postanowili dokładnie przetrzepać mój bagaż, a także sprawdzić co chowam w kieszeniach. (oczywiście nic nie chowałam, ale i tak straciłam godzinę na użeranie się z ochroną i  sztuczne uśmiechy).
Wracając jednak do tematu głównego jakim jest dojazd z lotniska do miasta - najpopularniejsza (i zarazem najdroższa) opcja to przejazd autobusem. 
Wychodząc z lotniska kierujemy się na prawo, gdzie jest punkt sprzedaży biletów na autobusy.
Bilet kosztuje 17 euro (jeśli kupujemy bilet na miejscu) lub 15.90 euro (jeśli kupujemy bilet na autobus wcześniej przez internet na tej stronie: http://www.aeroportbeauvais.com/bus.php?lang=eng). Autobusy kursują po każdym locie, dojeżdżają one na Porte Maillot - bardzo mała stacja autobusowa z której jednak można dojść w kilka minut do stacji metra o tej samej nazwie.
16 euro piechotą jednak nie chodzi, zwłaszcza, kiedy trzeba jeszcze później wrócić jakoś na to lotnisko i w sumie musielibyśmy wydać ponad 30 euro na przejazdy z jednego miejsca na drugie.
Dlatego też znalazłam cztery alternatywy dla tych, którzy wolą trochę pokombinować żeby zaoszczędzić:
  • Autostop. Z lotniska Beauvais można złapać stopa do Paryża. Droga znajduje się jakieś 2km od lotniska i naprawdę nie trzeba długo stać. Ja stopa do centrum Paryża znalazłam w jakieś dwie-trzy minuty.
  • Opcja druga to przejazd na trasie lotnisko - Paryż polską firmą przewozową VT - Paris. Kruczek jest jednak taki, że z tej opcji możemy skorzystać tylko wtedy, kiedy lecimy z Polski. Firma wysyła swój samochód po każdym locie który odbywa się z polskiego miasta i następnie zbiera zainteresowanych przejazdem. Koszt takiego przejazdu to 13 Euro w jedną stronę. Dodatkowym plusem jest też to, że taki przejazd trwa dużo krócej niż ten autobusem i można poprosić kierowcę, aby wysadził nas w innym miejscu w Paryżu nić docelowa stacja Porte Maillot. Trzeba jednak zazwyczaj rezerwować miejsce w samochodzie na przejazd, ponieważ często jest wielu chętnych. Można tego dokonać telefonicznie poprzez wysłanie sms na numer +48 66 bądź +33 6. Można też skontaktować się poprzez e-mail vt-paris@g.pl Firma nie posiada strony www z tego co mi wiadomo. 
  • Trzecia opcja polega na dostaniu się do centrum miasteczka Beauvais małym busem z lotniska za jakieś 0.40 Euro. W Beauvais znajduje się stacja pociągów z której do Paryża kursuje pociąg TER. Bilet jednoprzejazdowy kosztuje (jeśli posiadamy zniżkę studencką) niecałe 10 euro. Sama nie testowałam tej opcji, jednak patent na nią zdradziła mi moja dobra koleżanka Ola z którą podróżowałam w wakacje razem z BPŚ i mówi, że jak najbardziej poleca.
  • Carpooling. Warto sprawdzać strony na których ludzie oferują wspólny przejazd, ponieważ często można trafić na Polaków, którzy mają wolne miejsca w aucie i za niewielką opłatą nas podwiozą.
Zdecydowanie jednak odradzam taksówki - koszt przejazdu taksówką to jakieś 120 euro, a w nocy jest jeszcze drożej.


Karolina Ramos

Born in 1994 in Poland. Constantly spending money on traveling.

15 komentarzy:

  1. ostatnie zdjęcie mega!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo praktyczne i konkretnie napisane informacje.Gdybyś wiedziała ile czasu wertowałam kiedyś internet żeby uzyskać takie proste odpowiedzi i...nic nie znalazłam poza masłem maślanym.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki! Właśnie planuję tour the Europe i prawdopodobnie będę wracać do Polski z Paryża, więc poradnik jak najbardziej przydatny :) A polecasz może jakieś niedrogie (i nie całkiem brudne) hostele w Paryżu (wiem, pytam o niemożliwe)?

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dłuższego czasu chce się wybrać, chociażby na weekend do Paryża:) Dobrze znać takie wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A mogłabyś polecić jakiś niedrogi hostel? :> Bo jak byłam wcześniej, to nocowałam u znajomych i się tym nie interesowałam, ale teraz już będę musiała coś sobie znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
  6. Napiszesz kiedyś więcej o podróżowaniu autostopem? W maju lecę do Amsterdamu tzn. konkretnie do Eindhoven i zastanawiam się właśnie czy nie spróbować dostać się do miasta stopem, jednak trochę się boję, więc fajnie by było przeczytać jak wygląda to naprawdę. Czy jest się czego bać, czy nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po majówce :) świetny patent z tym smsem, chociaż w sumie okazuje się, że korzystałam już z tej metody :D Tylko wyszło, że trochę zmyślałam ;p Zabrałam się gościem którego poznałam w samolocie, mówiąc mu, że w Sztokholmie będzie już na mnie czekać koleżanka. Skończyło się tak, że siedziałam z nim w kawiarni godzinę, bo nie chciał mnie zostawić samej w wielkim mieście... było trochę dziwnie, nawet czułam się trochę jak w szwedzkim kryminale, ale całe szczęście koleżanki sobie nie zmyśliłam i w końcu jak mu powiedziałam, że to ja miałam czekać na nią to mnie zostawił :D Mam nadzieje, że tym razem skończy się na podwózce :D

      Usuń
  7. Jeżeli ktoś ma troszkę więcej czasu (i kasy lepiej też :P) to polecam złapać tani lot do Londynu Stansted ( zawsze warto, Londyn rządzi !) a potem busem National Express na Victorię (10f) a potem znowu do Paryża busem (megabus już od 5f w jedną stronę ;)) albo pociągiem Eurostar z londyńskiego dworca St Pancras International do Paris Gare du Nord - niewiele ponad dwie godziny i jesteśmy na Montmartre ;)


    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatne wskazówki. W wakacje marzy mi się wyjazd do Paryża, więc może je wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. No właśnie. Jak to często bywa można kupić tani bilet lotniczy, ale potem masę pieniędzy trzeba zapłacić za dojazd z lotniska do miasta. Przydatne informacje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze jedna przydatna informacja dla osób próbujących dostać się z lotniska do Paryża. Ja miałam ten problem całkiem niedawno. Wybrałam się na wycieczkę z rodziną w tym dziecko. Szukałam transportu z lotniska do hotelu i mimo iż nie powinno być to trudne okazało się inaczej. Dzięki przypadkowi trafiłam na firmę autoparis i za 70 euro dostałam się pod wskazany adres. Polecam wszystkim i podaję namiary: email: autoparis@wp.pl +33 753 659 846
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rozumiem, ze 70€ za całą rodzinę, a 17€ to cena od osoby, wiec nie wiadomo czy przepłaciła. Zalezy w ile osób jechali.

      Usuń
  11. WITAM !

    VTC-PARIS.PL Przewoz osob z lotniska beauvais do paryza za 13€ przewoz 3letnim renault trafic wersja dluga , panorama
    Firma Francuka z uprawnieniami Francuskimi i certyfikatami polskimi niezbedne do przewozu osob PL-FR

    OdpowiedzUsuń
  12. A macie moze pomysł jak tanio dostac sie z centrum Paryza na lotnisko Beauvais? Planuje tez z kolezanką sprobowac złapac autostop z Marsylii do Paryza. myslicie ,ze to realna i bezpieczna opcja?Bede wdzięczna za pomoc. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń